Veel gestelde vragen

Waarschijnlijk is het antwoord op jouw vraag op deze pagina terug te vinden.
Zo niet, loop dan even bij ons binnen of stuur een mailtje naar: info@biezz.nl

Wij helpen je graag verder!

Hoe snel krijg ik reactie op mijn mail?

Na het succesvol verzenden van uw bericht,
ontvangt u automatisch een ontvangstbevestiging van ons.
(Check voor de zekerheid ook even de spam-box) 

Mocht het antwoord op uw vraag niet op deze pagina terug te lezen zijn
dan zullen we zo spoedig mogelijk reageren op uw bericht.
De mail lezen wij uit van maandag t/m vrijdag.

 

Wat zijn de openingstijden?

Brasserie Biezz is 7 dagen per week van 09:00 tot 17:00 uur geopend.
Wij zijn enkel gesloten op 1e kerstdag en nieuwjaarsdag.

Zijn honden ook welkom in Brasserie Biezz?

Natuurlijk zijn honden welkom bij Brasserie Biezz!
We heten jou en je trouwe viervoeter(s) graag welkom om samen te genieten van een ontspannen pauze op ons terras of in de gezellige brasserie.

Hoe werkt het selfservice-concept in Brasserie Biezz?

Bij binnenkomst loop je door onze shop, waar je je bestelling afrekent bij de kassa.
Ons assortiment omvat diverse broodjes, warme gerechten, huisgemaakte taartjes en de overheerlijke cookies van Coffeelicious.
Nadat je je keuze hebt gemaakt, nodigen we je uit om plaats te nemen in onze brasserie of op het ruime terras, waar je kunt genieten van een prachtig uitzicht op de omgeving.

Kunnen we ook onze eigen hapjes en drankjes meenemen en deze nuttigen op het terras of in de brasserie?
Bij Brasserie Biezz is het niet toegestaan om zelf meegebrachte hapjes, drankjes en/of externe catering te nuttigen, zowel binnen in de brasserie als op ons terras. Dat lijkt misschien wat vreemd, maar we zijn nou eenmaal geen liefdadigheidsinstelling. We werken hier zeven dagen per week en vinden het natuurlijk fijn als daar een passende beloning tegenover staat.

Onze vaste lasten en personeelskosten lopen gewoon door, ook als iemand zijn zelf meegebrachte lunch zit op te peuzelen en daardoor een plekje bezet houdt.
Tja, voor niets gaat de zon op, toch?

We begrijpen dat picknicken in de Biesbosch ontzettend gezellig kan zijn, en daarvoor is er buiten Brasserie Biezz volop gelegenheid en ruimte om dit ook te doen. Dus voel je vrij om te genieten van een heerlijke picknick in de natuur, maar bij ons binnen en op het terras blijven de Tupperware bakken en de heerlijke taart die tante Corry zelf heeft gebakken eventjes in de tas.

Waarom kan ik geen reservering plaatsen?

Bij Brasserie Biezz hanteren we een self-serviceconcept, wat betekent dat reserveren niet mogelijk is. Het concept is vergelijkbaar met dat van locaties zoals La Place en HEMA.

We willen je geruststellen: er is vrijwel altijd plek.
Bespaar jezelf de tijd om ons te mailen met de vraag of we een uitzondering kunnen maken.
Binnen ons concept is dit simpelweg niet mogelijk.

Gewoon te leuk en grappig om niet te delen…
We waarderen de creativiteit enorm, en hoewel het helaas echt niet mogelijk is om een reservering te maken, willen we toch enkele creatieve pogingen met jullie delen:

  • Vriendenkring mobiliseren:
    Vraag een groep vrienden om allemaal afzonderlijk te mailen en te vragen of ze een tafel kunnen reserveren voor dezelfde datum en tijd. Wie weet wordt de volharding gewaardeerd of valt iemand door de mazen van het net… Helaas, dat gaat niet gebeuren, maar punten voor de inzet!
  • Speciaal evenement:
    Pretendeer dat je een bijzonder evenement viert, zoals een jubileum of een speciale verjaardag, en benadruk hoe belangrijk het is om een tafel te hebben. Geef daarbij ook aan dat, als reserveren niet mogelijk is, Brasserie Biezz eigenlijk de dag al heeft verpest.
  • Vooraf afrekenen:
    Stel voor om vooraf te betalen voor je maaltijd of drankje als garantie voor een tafel. Dit kun je presenteren als een manier om het restaurant te helpen met een gegarandeerde inkomstenstroom. Hoe lief bedoeld ook, dit past niet bij ons self-serviceconcept. Het idee is echter zeer sportief!
  • Een zielig verhaal:
    Deel een emotioneel verhaal waarin je uitlegt waarom het zo belangrijk is om een tafel te reserveren. Voeg persoonlijke details toe om de situatie oprecht en aangrijpend te maken. We willen dat iedereen zich welkom voelt, maar reserveren blijft echt niet mogelijk, hoe ontroerend je verhaal ook is.
    We geven je echter wel een virtuele knuffel!
  • Indruk van een grote groep en vooral een hele belangrijke groep:
    Laat weten dat je van plan bent om met een zeer grote groep te komen, bijvoorbeeld voor een bedrijfsevenement of een familiebijeenkomst. Vermeld dat al deze mensen toekomstige vaste gasten zullen worden (terwijl deze mensen 150 km verderop wonen).
  • Verwijzen naar een belofte van een teamlid:
    Mail dat je met een medewerker van Brasserie Biezz hebt gesproken die je heeft beloofd dat reserveren mogelijk zou zijn. Noem geen naam en je kunt je eigenlijk ook niet meer herinneren wanneer je onze collega gesproken hebt… Helaas, ook dit gaat niet werken.
    Ons hele team staat achter het concept: geen reserveringen.
Wat als ik al vanaf het begin al mopperend per mail reageer?

Om eerlijk te zijn, als het eerste contact al voelt alsof je liever een wortelkanaalbehandeling ondergaat dan dat je enthousiast naar je eigen evenement toewerkt, dan denken wij dat we misschien niet de beste match zijn. Als het voortraject al stroef en negatief aanvoelt, kiezen wij er liever voor om de boeking niet aan te nemen. Dat bespaart ons allebei een hoop tijd en energie.

Kan ik ook gratis gebruik maken van de exclusieve groepsruimte?

Ik geef al jaren online advies, en met veel succes! Inmiddels heb ik meer dan 100 online workshops verkocht. Maar nu wil ik een stap verder gaan. Voor mijn meest bijzondere cursisten ga ik een speciale dag organiseren, vol verdieping, waarin we echt de tijd nemen om de kracht van zelfliefde en persoonlijke groei te ervaren.

Ik had al eerder contact met Brasserie Biezz over het gratis gebruik van de groepsruimte. Ze hebben me uitgelegd dat de ruimte alleen te huur is. Maar hé, dat houdt me natuurlijk niet tegen. Waarom zou ik, met mijn status en charisma, betalen om ergens te zitten? Ik ben toch niemand tot last?
Ze zouden blij moeten zijn dat ik er überhaupt wil zitten!

Vol zelfvertrouwen wandel ik richting Brasserie Biezz, met mijn thermoskan vol inspiratie (en koffie) en mijn flipover onder de arm – klaar voor een spontane presentatie.
Vandaag ga ik mijn cursisten laten zien hoe je écht jezelf kunt omarmen. Een beetje zoals ik dat elke dag doe.

De deur van de groepsruimte is gesloten, maar dat zie ik slechts als een klein obstakel. Denken in oplossingen, niet in problemen! Ik installeer mezelf, klap mijn laptop open, stop de stekker in het stopcontact en plaats mijn thermoskan als een trofee op tafel. Niks kan mij gebeuren. Ik weet wat ik doe, toch? Ik begin alvast met het verschuiven van de tafels, want het voelt niet goed.
Ik heb meer ruimte nodig zodat de energie lekker kan stromen. Maar dan verschijnt er een medewerker.

De glimlach op mijn gezicht blijft breed, maar vanbinnen hoop ik dat hij niet helemaal op de hoogte is van het beleid. “Hallo! Ik kom voor de groepsruimte, zoals afgesproken.” De medewerker glimlacht beleefd, maar ik weet al wat hij gaat zeggen: “De ruimte is echt alleen te huur.”

Wat?! Hoe kan dat nou? Dit moet een misverstand zijn.
Ik, die zoveel inspiratie breng, krijg een ‘nee’ te horen? Dat voelt… brutaal. Ongastvrij, zelfs.

Terwijl mijn cursisten langzaam binnenkomen, voel ik me voor gek gezet, hier midden in mijn eigen seminar. Ik heb hier echt een afspraak over gemaakt hoor, met je collega! Ben je niet op de hoogte?
“Zal ik anders even onze planning openen?” De medewerker blijft kalm, maar ik raak geïrriteerd.
“Nee, dat hoeft niet,” roep ik, terwijl ik mijn spullen haastig in mijn tas prop.

Het is haast onvoorstelbaar. Ik, de expert in zelfliefde en innerlijke kracht, word hier behandeld alsof ik een gewone gast ben. Zelfs met al mijn zelfvertrouwen en aura van wijsheid is de boodschap duidelijk:
de groepsruimte is alleen te huur. En dat verandert niet, hoeveel inspiratie ik ook meebreng.

Een lunchbuffet is boekbaar vanaf 18 personen, mag ik ook voor een kleinere groep boeken?

Natuurlijk, je kunt ook met een kleinere groep een arrangement boeken, maar houd er rekening mee dat 18 personen de minimale afname is. Dus zelfs als je groep kleiner is dan 18 personen, wordt de prijs gebaseerd op het tarief voor 18 personen.

Een arrangement boeken?
Mail onderstaande gegevens en ontvang binnen twee werkdagen
de opdrachtbevestiging in de mailbox.
(Niets ontvangen? Check voor de zekerheid ook de spambox)

  • Voor- en achternaam
  • Adresgegevens
  • Soort arrangement + datum & start- en eindtijd
  • Aantal personen

Email : info@biezz.nl

Is het voor jullie handig als ik onze familiedag van A tot Z beschrijf in een aanvraag?

“Aha, jullie zijn van plan om een familiedag te organiseren, gezellig!”
Geen zorgen, bij ons hoef je geen heel storyboard in de mail te schetsen of een uitgebreid verslag te sturen over de ochtendroutine van de familie, inclusief de gekke en ondeugende fratsen van hondje Saar.

Wat wij graag willen weten:

• Voor- en achternaam
• Adresgegevens
• Soort arrangement + datum & start- en eindtijd
• Aantal personen

Laat ons gewoon weten wanneer jullie langskomen, wij zorgen ervoor
dat het arrangement op het gewenste tijdstip voor jullie klaarstaat.

Is het ook mogelijk om een bedrijfsevenement te organiseren?

Naast de vaste arrangementen is het zeker mogelijk om een bedrijfsevenement te organiseren.
Brasserie Biezz is een locatie van Fles&Mes catering met meer dan 20 jaar ervaring in de evenementenbranche
zijn wij de juiste partner. Wij denken graag met u mee en creëren een programma op maat.

Hoeveel zitplaatsen zijn er beschikbaar?

Bij Brasserie Biezz verwelkomen we u graag in onze fijne omgeving!
Neem plaats op ons ruime terras, waar maar liefst 150 zitplaatsen beschikbaar zijn
om te genieten van het zonnetje en de levendige sfeer.

Liever binnen plaatsnemen? Geen probleem!
In de brasserie bieden we 80 zitplaatsen aan.

Welke faciliteiten zijn er aanwezig op de locatie?

Faciliteiten aanwezig in Brasserie Biezz:
– Drinkbakken voor de trouwe viervoeters
– Kinderstoelen (2 stuks)
– Speelkeukentje, speelgoed en kinderboeken
– Mindervalide toilet | Biesboschcentrum
– Wifi

 

Is het betalen op rekening mogelijk?

Als u tijdens uw bedrijfsuitje de rekening liever per e-mail ontvangt,
laat het ons dan minstens 3 werkdagen voor aanvang weten, zodat we de factuurgegevens kunnen verwerken in ons kassasysteem.

Stuur de factuurgegevens vooraf naar: info@biezz.nl.
We sturen u dan per e-mail een kopie van de bon.
Houd er rekening mee dat hiervoor administratiekosten van 14,50 euro in rekening worden gebracht.

Waarom kan ik geen telefoonnummer vinden op de website?

Geen telefoonlijn, geen wachtmuziek, geen keuzemenu – alleen pure, digitale interactie.
En we houden ervan als afspraken zwart op wit staan, zodat zelfs een verdwaalde bever het zou kunnen begrijpen.

Omdat we ons richten op het selfserviceconcept en het verkopen van arrangementen, hebben we besloten om geen apart telefoonnummer te hanteren. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat alles helder en duidelijk is voor beide partijen, zonder ruimte voor misverstanden. Bovendien streven we ernaar om zoveel mogelijk informatie te verzamelen op onze website, zodat de meeste vragen al beantwoord worden. Hierdoor zou telefonisch contact ook niet nodig moeten zijn.

Adres & bereikbaarheid

Adres
Baanhoekweg 53
3313 LP Dordrecht

Auto
Neem op de A15 of de A16 afslag Dordrecht (N3). Op de N3 neemt u afslag Hollandse Biesbosch.
Onderaan de afslag bij de stoplichten rechtsaf de Baanhoekweg op.
Na 4 km begint de Hollandse Biesbosch. Volg de borden naar Biesboschcentrum Dordrecht.

Openbaar vervoer
Wilt u met het openbaar vervoer komen? Bekijk dan vooraf aan de reis de actuele informatie en reistijden op www.9292ov.nl.
Qbuzz lijn 4 rijdt het gehele jaar van bushalte Centraal Station Dordrecht door tot halverwege de Baanhoekweg – halte Grevelingenweg. Vanaf deze halte kan gebruik gemaakt worden van deelfietsen (zie hieronder bij ‘Deelfietsen’).

Waterbus
Vanaf de Merwekade in Dordrecht en vanaf het Middeldiep in Sliedrecht vaart elk uur een waterbus naar de Hollandse Biesbosch. Fietsen mogen gratis mee. Vanaf de steiger van halte Hollandse Biesbosch is het ongeveer 800 meter naar het Biesboschcentrum. Volg de wegwijzers voor de kortste wandelroute over een verhard pad. De waterbus is vanaf Dordrecht Centraal Station bereikbaar met Qbuzz lijn 10, uitstappen bij halte Merwedekade. Bekijk vooraf aan de reis de actuele informatie en vertrektijden op www.waterbus.nl

Fiets
Volg vanuit het centrum van Dordrecht of Sliedrecht of vanaf de Moerdijkbrug de rood- witte fietsborden van de ANWB richting Hollandse Biesbosch. Of neem vanaf Dordrecht of Sliedrecht de waterbus. U kunt ook de bordjes van de fietsknooppuntenroute volgen naar het Biesboschcentrum (knooppunt 89). Bij Biesboschcentrum Dordrecht is plaats voor 150 fietsen.

Deelfietsen
Op verschillende punten in Dordrecht, waaronder het Biesboschcentrum, is het mogelijk om gebruik te maken van deelfietsen. De deelfietsen zijn voor iedereen toegankelijk en te gebruiken met de ‘Donkey Republic’ app. De fietsen zijn te gebruiken op basis van beschikbaarheid. Klik hier voor meer informatie.